УКРАЇНА

Возсіятський ліцей

Єланецького району

Миколаївської області

НАКАЗ

10 серпня 2020 року № 17/02

с.Возсіятське

Про створення безпечного освітнього

середовища та попередження і протидія

булінгу (цькування)

На виконання Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», відповідно до Порядку реагування на випадки булінгу (цькування) та Порядку застосування заходів виховного впливу, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти» від 28.12.2019 № 1646, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03 лютого 2020 р. за № 111/34394, листом від 13.04.2020 року № 1/9-207 Міністерство освіти і науки України додатково надало роз’яснення щодо застосування наказу Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 № 1646, з метою створення належних умов з питань додержання законодавства про освіту, підвищення загального рівня правової культури та вдосконалення системи правової освіти учнів, створення безпечного, сприятливого для розвитку дитини середовища, збереження її здоров'я і життя, а також протидії булінгу серед учнів ліцею:

НАКАЗУЮ:

1. Створити постійно діючу комісію з виявлення фактів булінгу та реагування на них у складі:

- Шевченко О. Р., директор ліцею, голова комісії;

- Дмітрієва М. М., заступник директора з виховної роботи, заступник голови комісії;

- Вільчак Л.Є., практичний психолог ліцею;

- класний керівник або класовод класу, в якому виявлено факт булінгу (за потребою).

2. Членам постійно діючої комісії:

2.1. Після отримання повідомлення про факт булінгу невідкладно реагувати шляхом проведення внутрішнього розслідування, індивідуальної роботи з учасниками булінгу, проведення нарад тощо.

2.2. В разі необхідності звертатися самим або рекомендувати звернутися з батьками в службу у справах дітей та інші інстанції.

3. Педагогічним працівникам ліцею:

3.1. Невідкладно інформувати адміністрацію навчального закладу про відомий їм факт булінгу по відношенню до учнів ліцею.

3.2. Дотримуватися алгоритму дій працівника навчального закладуу разі виявлення випадку насильства над дитиною.

4. Класним керівникам 1-11 класів:

4.1. Впродовж року організувати і провести комплекс заходів, спрямованих на попередження проявів булінгу, запобігання та протидії домашньому насильству серед учнів.

4.2. Постійно проводити роботу щодо попередження правопорушень, дитячої підліткової злочинності, шкідливих звичок.

4.3. Здійснювати індивідуальну роботу з підлітками, які потребують особливої педагогічної уваги.

4.4. Забезпечити проведення просвітницької та профілактичної роботи щодо попередження проявів булінгу в учнівському середовищі.

4.5. Проводити просвітницьку роботу з батьками щодо попередження проявів булінгу в учнівському середовищі, запобігання та протидії домашньому насильству (згідно з розробленими заходами).

4.6. У випадках виявлення дітей, які постраждали від насильства, жорстокості, цькування, невідкладно повідомляти практичного психолога та адміністрацію ліцею.

5. Дмітрієвій М. М., заступнику директора з виховної роботи:

5.1. Забезпечити виконання заходів щодо запобігання та протидії булінгу серед учнів ліцею.

6. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

Директор ліцею Олена Шевченко

З наказом ознайомлені:

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

План заходів для запобігання булінгу та будь – яким іншим проявам насилля у Возсіятському ліцеї

на 2020/2021 н. р.

Заходи Дата Відповідальні Примітки
І. Створення безпечного освітнього середовища:
1. Безпечний фізичний простір:
1.1. Забезпечити вільний доступ до навчального закладу для усіх учасників освітнього процесу без дискримінації через фізичні можливості. до 01.09.2020 Шевченко О. Р.
1.2. Організувати роботу «Скриньки довіри» до 01.09.2020 Вільчак Л. Є., Дмітрієва М. М.
1.3. Організувати постійне спостереження за поведінкою учнів під час перерв: чергування вчителів 01.09.2020 Чуніхіна Н. М.
1.4. Забезпечити безпечний доступ до мережі інтернет (пароль, контроль) до 01.09.2020 Твердохліб Н. М.
2. Безпечне психологічно-емоційне середовище. З метою виявлення основних чинників, що негативно впливають на психологічний комфорт та безпеку у закладі:
2.1. Постійно аналізувати звернення, що надходять до керівника закладу та практичного психолога щодо проявів булінгу. постійно Шевченко О.Р., Дмітрієва М.М., Вільчак Л. Є.
2.2. Провести дослідження серед учнів ліцею за анкетою «Стоп булінг». листопад,грудень Вільчак Л. Є.
2.3. Поновити інформаційний куточок з методичною літературою, інформацією про телефон довіри, даними про адреси психологічних центрів допомоги, інших фахівців для педагогів. постійно Вільчак Л. Є.
2.4. Організувати проведення інформаційно-просвітницьких заходів з учнями ліцею: - Година відвертого спілкування «Протидія булінгу. Відповідальність»; - Проведення заходів в рамках тижня «Виховуємо толерантність». -Підготовка пам’яток для здобувачів освіти «Як протидіяти боулінгу». - Тематичні години практичного психолога з питань протидії булінгу, створення доброзичливого мікроклімату в колективі, формування моральних цінностей («Профілактика насильства в учнівському середовищі», «Що таке булінг? Як себе захистити?», «Що таке агресія? Як навчитися нею керувати?», «Як правильно дружити», «Причини виникнення боулінгу», «Конфлікт. Як його вирішувати» тощо). Протягом року Дмітрієва М.М., Вільчак Л. Є., класні керівники та класоводи
2.5. Класним керівникам передбачити в планах виховної роботи проведення заходів, спрямованих на попередження проявів булінгу в учнівському середовищі. Вересень -січень Класні керівники
3. Включити у варіативну складову навчального плану викладання факультативних курсів, спрямованих на формування навичок та умінь у сфері спілкування, особистісного розвитку вересень Шевченко О.Р. Чуніхіна Н. М.
4. На нарадах при директорові розглядати питання профілактики правопорушень, запобігання та протидії булінгу в учнівському середовищі, стану профілактичної та індивідуальної роботи з дітьми, які потребують особливої педагогічної уваги. Протягом року
ІІ. Навчання педагогів:
1. Розглянути на засіданнях методичних об’єднань класних керівників питання:створення в ліцеї безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок. Вересень - січень Керівники методичних об’єднань
2. Розмістити на сайті ліцеюметодичні рекомендації організації виховної роботи в ліцеї на 2020/2021 н.р. серпень Дмітрієва М. М.
3. Актуалізувати знання педагогів щодо алгоритму дій у випадку виявлення проявів булінгу. вересень Дмітрієва М. М.
ІІІ. Інформаційно-просвітницька робота з батьками:
1. Розробити інструкцію для батьків яка допоможе у виявленні ознак того, що їхня дитина стала жертвою булінгу. вересень Вільчак Л. Є., Дмітрієва М. М.
2. Проводити опитування батьків з актуальних питань. за потреби Адміністрація школи, практичний психолог , класні керівники.
3. Ознайомити батьків учнів з нормативно-правовою базою щодо відповідальності за виховання дітей, прояви сімейного насильства та боулінгу на загальношкільних батьківських зборах. вересень ДмітрієваМ. М., Вільчак Л. Є.
Директор ліцею Олена Шевченко

Алгоритм дій працівника навчального закладу

у разі виявлення випадку насильства над дитиною

1. У випадках, коли ви маєте підозри жорстокого поводження з дитиною або є реальна загроза його вчинення (удома, з боку однолітків, інших працівників навчального закладу або інших осіб), ваші дії:

2. Повідомити про це в усній чи письмовій формі адміністрацію навчального закладу

3. Самостійно письмово повідомити про це територіальний підрозділ служби у справах дітей за місцем проживання дитини.

4. У випадках, коли до вас звернулася дитина з усною скаргою щодо жорстокого поводження з нею, ваші дії:

4.1.Оформити звернення дитини у письмовій формі та передати його до адміністрації навчального закладу;

4.2.Оформити звернення дитини у письмовій формі та передати його до територіального підрозділу служби у справах дітей;

4.3.Повідомити про це в усній чи письмовій формі від свого імені вказані (перераховані) вище органи.

5. У випадках, коли ви стали свідком жорстокого поводження з дитиною, ваші дії

5.1.Якомога швидше повідомити про цей факт адміністрацію навчального закладу;

5.2.Одночасно повідомити територіальний підрозділ служби у справах дітей та поліцію.

Дії адміністрації навчального закладу

у разі отримання повідомлення про жорстоке поводження з дитиною

1. У разі звернення дитини, її батьків (осіб, які їх замінюють) або працівника навчального закладу до представника адміністрації навчального закладу щодо жорстокого поводження з нею адміністрація зобов’язана:

1.1.Якщо звернення (повідомлення) усне, оформити це повідомлення письмово, зазначивши, від кого та коли (дата, час) воно отримано.

1.2.Звернення має бути оформлене належним чином, відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» (має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання).

1.3.Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.

2. Необхідно терміново (протягом однієї доби) передати цей документ до територіального підрозділу Служби у справах дітей за місцем проживання дитини.

Порядок подання заяв про випадки булінгу (цькування)

1. Цей Порядок визначає процедуру подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькуванню).

2. Заявниками можуть бути здобувачі освіти, їх батьки/законні представники, працівники та педагогічні працівники ліцею та інші особи.

3. Заявник забезпечує достовірність та повноту наданої інформації.

4. Здобувачі освіти, працівники та педагогічні працівники, батьки та інші учасники освітнього процесу, яким стало відомо про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого стали, або підозрюють його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб зобов’язані повідомляти директора ліцею.

5. Розгляд та неупереджене з’ясування обставин випадків булінгу(цькування) здійснюється відповідно до поданих заявниками заяв про випадки булінгу (цькування) (далі – Заява).

6. Заяви, що надійшли на електронну пошту ліцею отримує секретар, яка зобов’язана терміново повідомити керівника закладу.

7. Прийом та реєстрацію поданих Заяв здійснює особисто директор ліцею або його заступник.

8. Заяви реєструються в окремому журналі реєстрації заяв про випадки булінгу (цькування).

9. Датою подання заяв є дата їх прийняття.

10. Розгляд Заяв здійснює директор школи з дотриманням конфіденційності.

Кiлькiсть переглядiв: 98

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.