/Files/images/MC1Dxt.jpg

Міністерство освіти і науки презентувало концепцію створення мережі опорних шкіл вУкраїні

Основна мета створення опорних шкіл – забезпечення якості освіти, рівного доступу до якісної освіти, а також питання ефективності використанняресурсів.

Сьогодні в Україні налічується 613 шкіл І-ІІ ступенів, де навчаються менше 25 учнів з 1-го по9-й класи. Вартість навчання одного учня в таких школах обходиться державі понад 50 тисяч гривень нарік при середній розрахунковій вартості навчання одного учня по країні у 9 тис. 100грн.

При створенні опорних шкіл початкові школи залишатимуться за місцем проживання дитини, а учні які навчаються у 5-9 класах перейдуть навчатися в опорну школу. Рішення про створення опорних шкіл будуть прийматигромади.

Для прийняття рішення місцевими органами самоврядування щодо консолідації мережі шкіл та створення опорної школи має бути створена відповідна інфраструктура, а також можливості підвезення учнів і вчителів з базової школи доопорної.

В опорній школі має бути досвідчений директор, кваліфікований педагогічний колектив, гарна матеріально-технічнабаза.

Окрім того, директор опорної школи відповідатиме за якість підготовки педагогічних кадрів і якість освіти, яка є в опорній школі та їїфіліях.

Не обов’язково на всіх територіях будуть створені опорні школи. Громади зможуть залишити їх в існуючомувигляді.

Для консолідації шкільної мережі й створення опорного навчального закладу необхідно попереднє рішення місцевих органів самоврядування та не менше трьох його філій, а також розрахунок кількості учнів, які будуть підвозитися до опорної школи після консолідації мережі. На закупівлю шкільних автобусів урядом виділено 600 млн гривень, а частину коштів нададуть з місцевихбюджетів.

Опорна школа, як правило матиме 360 учнів, мінімум два класи в кожній паралелі. Мова йде про 3-5 шкіл із тих, які є натериторії.

Конкурс на створення опорних шкіл буде проводитися обласними органами влади. Для проведення конкурсу на найкращий проект опорної школи уряд в виділив місцевим органам влади у вигляді субвенції 200 млнгрн.

Для участі у конкурсі місцеві органи самоврядування, місцеві громади мають надати план розвитку навчального закладу на наступні 3 роки з оцінкою можливих ризиків, кількість ставок педагогічних та непедагогічних працівників, що будуть скорочені в процесі створення опорного закладу (з філіями), план організації підвезення учнів і вчителів до опорної школи, організації інклюзивного навчання у закладі при наявності дітей з особливими потребами. Обов’язковою вимогою є чіткий опис інвестиційних потреб опорноїшколи.

Важливими є інвестиції, які йдуть на навчальні кабінети та розвитоквчителів.

Обласні управління освіти і науки мають обрати кращі проекти опорних шкіл, які надали місцеві громади. До складу конкурсної комісії на кращий проект опорної школи увійдуть два представники обласного департаменту освіти, по одному представнику Міністерства освіти і науки України, постійної комісії з питань освіти обласної ради, офісу реформ,громадськості.

Кiлькiсть переглядiв: 468

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.